Het is uitermate vervelend voor u als patiënt, dat u een klacht heeft over de samenwerking met de praktijk.
Wij begrijpen dat i zich hierdoor ongelukkig voelt, maar wij als huisarts en medewerkers voelen ons daar ook ongelukkig door.
Wij hebben het streven, en dat is ook onze inzet, om u als patiënt zo goed mogelijk te helpen. Professionaliteit en deskundigheid staat bij ons voorop. Om dit te bereiken hebben wij regelmatig nascholingen.
Het is ons doel de patiënt te helpen en niet om schade te berokkenen.
Wij stellen het erg op prijs als u uw onvrede eerst met ons bespreekt om samen tot een oplossing te komen.
U kunt dit doen door een gesprek aan te vragen of schriftelijk. U kunt ook het onderstaande klachtenformulier gebruiken. Dit kan u mailen naar assistente@huisartsakbari.nl
Vindt u het lastig ons te benaderen of komt u er met ons niet uit, dan is het mogelijk om contact op te nemen met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.
Deze zal proberen te bemiddelen. Ze is onpartijdig en geeft geen oordeel.
Uw contact met de klachtenfunctionaris is vertrouwelijk.
Deze functionaris is telefonisch te bereiken op Tel. 088 022 91 90. U kunt ook gebruik maken van hun klachtenformulier. Deze en meer informatie vindt u op hun website www.skge.nl
Mocht u ook met de klachtenfunctionaris er niet uitkomen dan kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de Geschilleninstantie Huisartsenzorg.
Dit is een onafhankelijke commissie, die bestaat uit een juridische voorzitter en leden van namens zowel patiënten als huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een juridische secretaris.
Het oordeel van de geschillencommissie is bindend.
Meer informatie hierover vindt u ook op www.skge.nl