Wanneer u naar de praktijk belt staat de assistente u als eerste te woord.
De assistente binnen onze praktijk is goed opgeleidt en in het bezit van een erkend diploma voor Doktersassistente.
Om een afspraak in te kunnen plannen zal u gevraagd worden naar de reden van uw contact, welke klachten u op dat moment ervaart en wat uw hulpvraag precies is. Door het stellen van diverse vragen kan de assistente beter beoordelen hoe hoog de urgentie is en hoe u het beste geholpen kunt worden. Ook geeft het de huisarts de mogelijkheid om het contact met de patiënt beter voor te bereiden.
Soms blijkt dat u sneller geholpen bent door direct een afspraak in te plannen bij de assistente of bent u al geholpen met een terugbel verzoek, waardoor een bezoek aan de huisarts niet nodig is. Het kan zijn dat wij u vragen om foto's te mailen. Dit kunt u doen naar assistente@huisartsakbari.nl. Hierdoor kan de huisarts op afstand uw aandoening beoordelen, is een consult niet nodig en bent u sneller geholpen.
De assistente heeft dagelijks haar eigen spreekuur tussen 10:00u - 10:30u en 16:00u - 16:30u
Zij verricht taken als:
Overige werkzaamheden, die dagelijk verricht worden door de assistente, zijn:
Werkdruk
Momenteel is de drukte aan de lijn hoog, waardoor er helaas wachttijden zijn. Wij vragen u begrip voor de situatie. Wij doen ons uiterste best u zo snel mogelijk te woord te staan. Vanwege deze drukte zijn wij niet in staat u direct te woord te staan aan de balie. Tevens willen wij u erop wijzen dat het beantwoorden van de telefoon voorrang heeft op u te woord staan aan de balie. Wij vragen hier begrip voor en vragen u daarom vriendelijk, doch dringend, om te bellen met de praktijk wanneer u een afspraak wilt maken.
Ongewenst gedrag
Wij zijn ons ervan bewust dat het stellen van vragen niet altijd door de patiënt als plezierig of gewenst ervaren wordt. De assistente kan dan te maken krijgen met intimiderend, dwingend en soms agressief gedrag. Voor de assistente niet prettig, aangezien zij haar werk doet, en voor u als patiënt ook niet fijn, omdat dergelijk gedrag niet ten goede komt aan de samenwerking.
Wij willen u erop wijze dat dergelijk gedrag niet getolereerd wordt en dat intern hiervan een melding wordt gedaan. Afhankelijk van de ernst en de frequentie zal bij agressief, intimiderend en/of dwingend gedrag de praktijkhouder contact met u opnemen.